Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Inteligentní systém pro generování a analýzu obchodních doporučení na finančních trzích
Martinský, Ondrej ; Hrubý, Martin (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá predikciou a problematikou vývoja cien na finančných trhoch. Popisuje automatické obchodné systémy založené na technickej analýze a diskutuje možnosti použitia softcomputingu pri konštrukcií takýchto systémov. Diplomová práca okrem toho kombinuje bežné obchodné stratégie s fuzzy logikou. Praktická časť tejto práce obsahuje framework pre návrh, simuláciu a analýzu automatických obchodných stratégií. Príslušný simulátor je implementovaný v jazyku Java a založený na DEVS formalizme. Vďaka tomu framework umožnuje do obchodného modelu zahrnúť real-time komponenty. V diplomovej práci je obsiahnutá aj databáza historických finančných dát a nástroje pre jej automatickú synchronizáciu.
Podnikatelský záměr
Havránek, Lukáš ; Dombek, Petr (oponent) ; Veselý, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce si klade za cíl poskytnout informace umožňující úspěšný vstup společnosti GrowJOB s.r.o. na rakouský trh. GrowJOB vzdělává ředitele a manažery českých firem v oblasti konkurenceschopnosti, pomáhá jim v růstu a tuto činnost vykonává od roku 2006. V práci se věnuji teoretickému zázemí tvorby podnikatelského záměru, analýze vnitřního i vnějšího prostředí společnosti a posléze přecházím ke konkrétním návrhům postupu expanze včetně detailního finančního plánu. Klíčovou konkurenční výhodou společnosti je, že vychází z nových vědeckých poznatků v oblasti rozhodovacích procesů zákazníků (behaviorální ekonomie, neuroekonomie) a přenáší je do každodenního fungování firem.
Model zákazníka generace Y na trhu bankovních a jiných finančních produktů v kontextu behaviorální ekonomie
Fojtů, Kateřina ; Dohnalová, Zuzana (oponent) ; Rozmahel, Petr (oponent) ; Vochozka, Marek (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na identifikaci typického představitele generace Y na trhu finančních produktů a na základě těchto charakteristik vytvořit model zákazníka generace Y na trhu finančních produktů v kontextu behaviorální ekonomie. Na základě literární rešerše byly vymezeny pojmy „generace Y“ a „vybrané poznatky z behaviorální ekonomie“. Literární rešerše vedla také ke stanovení dotazníku, který sloužil pro získávání primárních dat výzkumu. Pomocí sekundárního výzkumu bylo charakterizováni spotřebitelé na trhu finančních produktů. Sekundární výzkum byl zaměřen na formu placení; vztah k technologiím v souvislosti s financemi; hotovostní a bezhotovostní platby; vztah ke kryptoměnám; vztah k úsporám; digitální transformaci bankovnictví; finanční chování českých domácností. Primární výzkum se zaměřil na získání informací v oblasti behaviorální ekonomie, konkrétně jakým předsudkům česká generace Y podléhá; a dále na to, jaké produkty finančního trhu česká generace Y využívá a její vztah k rizikům, poskytovaným informacím a na spokojenost s produkty. Data z primárního výzkumu byla použita jako vstupní data pro modelování pomocí strukturálních rovnic. Díky této metodě byly nalezeny vzájemné vztahy mezi vybranými produkty; charakteristikami zákazníků a heuristikami. Přínosem této práce je charakteristika zákazníků na vybraném trhu. Jedná se o odvětví, které pomalu vstupuje do období digitalizace, pochopení mladé generace, která dnes tvoří třetinu zákazníků tohoto trhu, je pro společnosti klíčové. Je to z toho důvodu, že pokud nebudou společnosti schopny reagovat na měnící se potřeby mladších generací, mohou přicházet o své zákazníky, a tedy i o tržby.
Priming efekt a jeho vliv na chování spotřebitele
Hřebíčková, Michaela
Diplomová práce se zabývá priming efektem a jeho vlivem na chování spotřebitele. Priming efekt je označován jako experimentální rámec ukazující, že zpracování dříve zjištěného podnětu ovlivňuje, jak reagujeme na později zjištěný podnět, a to na podvědomé úrovni. Tato práce se skládá z teoretické části a analytická části, která obsahuje pohled na současný stav e-commerce v ČR a výsledky zahraničních studií o vlivu priming efektu a také analýzu primárních dat získaných pomocí dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů. Výsledky analýzy primárních dat ukazují, že spotřebitelé jsou ovlivňováni některými druhy priming efektu. Na základě těchto zjištění bylo navrženo doporučení pro firmy, jak mohou dané druhy priming efektu využít ve svých marketingových kampaní.
Vězňovo dilema
ČAPKOVÁ, Tereza
Tato diplomová práce se zabývá studiem vězňova dilematu v iterované formě, která představuje způsob hraní této hry, kdy se hráči utkávají v několika kolech a mají možnost měnit svou strategii na základě zkušeností z předchozích her. Cílem práce je vyhodnotit vhodné strategie v případě iterovaného vězňova dilematu na základě informací o druhém hráči, jako je například pohlaví, věk, nebo jiné charakteristiky. Dále se práce zaměřuje na analýzu toho, které údaje o hráčích jsou význačné pro změnu chování hráčů a do jaké míry se strategie hráčů shodují se známými strategiemi z turnajů AI. V úvodní části práce jsou představeny základní koncepty teorie her a vězňovo dilema. Dále jsou vysvětleny důležité pojmy týkající se iterované formy hry, jako jsou opakované hraní, možnost změny strategie a spolupráce mezi hráči. Také jsou představeny klasické strategie vězňova dilematu, jako je například Holubice, Jestřáb a Kopírák. V praktické části práce je popsána webová aplikace, která byla vytvořena pro simulaci ekonomického střetu mezi zákazníkem a řemeslníkem. Tato aplikace umožňuje hráčům hrát vězňovo dilema v iterované formě a změnit svou strategii na základě zkušeností z předchozích her. Aplikace obsahuje různé AI strategie, proti kterým hráči mohou hrát. Data o chování hráčů jsou shromažďována a následně analyzována pomocí pozorování a statistických metod. Výsledky této práce ukazují, že v hraní není mezi muži a ženami téměř žádný rozdíl a signifikantní rozdíly lze pozorovat pouze mezi mladšími a staršími skupinami hráčů. Toto tvrzení bylo v práci ověřeno pomocí chí kvadrát testu. V závěru byla nalezena optimální strategie proti různým skupinám hráčům, kterou je spolupráce po celou dobu a zrada v posledním kole.
Using peak-end rule in advertising and comparing its effectiveness to different age and gender categories
Kozeleková, Kristína ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Koblovský, Petr (oponent)
This bachelor thesis deals with the application of peak-end effect in the realm of advertisement. The aim of the thesis is to explain the peak-end effect and to try to observe the rule's effect with regard to commercial advertisement. Consecutively the thesis presented 3 different commercials each presenting 3 different commercial products to the participants. Participants' enjoyment was recorded throughout the screening of the commercial with the help of a sliding bar. The results were then visualized using graphs and subsequently examined to try to determine if the peak-end effect was present or if it had any affect on the participants in any way.
Three Essays on Asymmetric Information in SME Finance and Microfinance
Wang, Yao ; Drábek, Zdenek (vedoucí práce) ; Janda, Karel (oponent) ; Brada, Josef C. (oponent) ; Kutan, Ali M. (oponent)
This dissertation thesis consists of three essays on asymmetric information problem in small and medium sized enterprises (SMEs) finance and Microfinance. The aim of the thesis is to address the key problem in the credit rationing in the SME finance and microfinance and strive to improve the credit analyzing model with the help of soft information. The first essay investigates the factors that hinder the growth of SMEs using a World Bank dataset, and access to finance is found to be their biggest constrain to growth. Asymmetric information between small business owners and banks generates high interest rates, complex application procedures and high collateral requirements, which are found to be the biggest obstacles business owners face when they seek external financing. Small business owners who cannot get loans from banks will turn to microfinance as an alternative source of funds. In the second essay, a new dataset from disintermediated Peer to Peer (P2P) lending market is used to investigate credit rationing efficiency when there is no financial intermediary. The results show the existence of adverse selection where investors are predisposed to making inaccurate diagnoses of signals and gravitate to borrowers with low creditworthiness, while inadvertently screening out those with high...
Testing the Use of Choice Defaults to Stimulate Behavior of Dancers
Skácelíková, Eva ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Landovská, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce prezentuje experiment zkoumající efekt výchozích nastavení na protahování tanečníků. Protahování je jednou z možností, jak předcházet zraněním. Téma práce je motivováno důležitostí prevence zranění při snižování soukromého i veřejného finančního břemena. Náklady spojené se zraněním jsou sdíleny mezi jednotlivci a veřejným sektorem. Jsou jednou ze složek vládních výdajů ve zdravotnictví. Zkoumali jsme vzorek 202 účastníků ve věku 9-17 let. Experimentální skupina byla defaultně zapsána do protahovacího klubu. Kontrolní skupina měla možnost se do klubu přihlásit. Účast v klubu byla dobrovolná pro obě skupiny. Zaměřili jsme se na to, zdali jsou účastníci zapsáni v klubu a jestli se po lekcích protahují. Data byla sbírána dvakrát týdně po dobu 1 měsíce. Analýza ukázala, že míra zápisu do klubu byla o 17.8 procentních bodů vyšší pro experimentální skupinu. Míra protahování byla také vyšší pro experimentální skupinu, rozdíl byl 11 procentních bodů. Tento výsledek ovšem nebyl vždy statisticky významný, což mohlo být způsobeno limity studie. Dále, u efektu věku na míru protahování jsme pozorovali rozdíl 19.3 procentních bodů. Míra protahování byla vyšší pro starší účastníky. Konečně, výsledky odhalily pokles v míře protahování v čase. Když srovnáme první a poslední období, míra...
Incentives for Blood Donation in the Czech Republic: Case Study of Prague
Bošková, Aneta ; Chadimová, Kateřina (vedoucí práce) ; Pertold-Gebicka, Barbara (oponent)
Nedostatek krve podněcuje tvůrce politik k hledání způsobů, jak zvýšit její nabídku, aby byla pokryta potřeba zdravotnického sektoru. Cílem této práce bylo prozkoumat účinky vybraných pobídek na darování krve. Prostřednictvím dotazníku byla sesbírána data od dárců na jedné z pražských transfuzních stanic. Dotazník byl zaměřen na hypotetické volby dárců při nabídce určitého typu pobídky. K analýze hypotetických účinků pobídek a určení významných charakteristik dárců byl zvolen probitový a lineární pravděpodobnostní model. Výsledky ukázaly, že naprostá většina respondentů by darovala stejně často jako doposud při jakékoliv ze zvolených pobídek. Malá část dárců by ovšem na pobídky reagovala. Finanční pobídka nebo drobné dárky by určitou část dárců odradily, na druhou stranu nabídka poukazu do lékárny by malou část dárců motivovala. Probitový i lineární pravděpodobnostní model odhalily několik důležitých charakteristik dárců, které ovlivňují jejich postoj k pobídkám. Jed- nou z významných charakteristik bylo pohlaví; finanční pobídka by odrazovala ženy od darování krve výrazně více než muže. Klasifikace JEL A13, D64, D90, O31 Klíčová slova pobídky, darování krve, behaviorální ekonomie, Česká republika Název práce Pobídky k darování krve v České republice: případová studie Prahy E-mail autora...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.